Ogólne Warunki Współpracy
Stan aktualny: 17.03.2025r.

I. Niniejsze Ogólne Warunki Współpracy (OWW) stanowią ogólne warunki umów w rozumieniu art. 384 § 1 Kodeksu cywilnego i w powyższym zakresie określają i regulują warunki współpracy i realizacji umów z ERGOCAD Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą Bytomiu, 41-902, ul. Kędzierzyńska 17A, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001127090. Niniejsze OWW składają się z poniższych części:

A. Postanowienia ogólne.
B. Świadczenie usług.
C. Dostawa towarów.

II. Część A zawiera postanowienia ogólne wspólne dla transakcji polegających na świadczeniu usług i dostawie towarów przez ERGOCAD na rzecz klientów. W przypadku jeżeli ERGOCAD świadczy na rzecz klienta usługi stosuje się część A i część B. Jeżeli ERGOCAD dokonuje na rzecz klienta dostawy towarów stosuje się część A i C. W przypadkach świadczenia usług i dostawy towarów jednocześnie stosuje się Część A, Część B i Część C.

III. Użyte w niniejszych OWW określenia mają następujące znaczenie:

„ERGOCAD” – oznacza ERGOCAD Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą Bytomiu, 41-902, ul. Kędzierzyńska 17A, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001127090;
„Klient” – każdy podmiot krajowy lub zagraniczny, niezależnie od formy organizacyjno-prawnej, niebędący konsumentem, zawierający z ERGOCAD umowę sprzedaży i/lub dostawy Towarów i/lub Usług;
„Strony” – łącznie ERGOCAD i Klient;
„OWW” lub „Warunki” – niniejsze Ogólne Warunki Współpracy
„Przedmiot Współpracy” – Towar i/lub Usługa, których Dostawę Klient zleca ERGOCAD; Przedmiot Współpracy określony w Ofercie od momentu Potwierdzeniu Zamówienia przez ERGOCAD (lub innego zawarcia Umowy zgodnie z zasadami opisanymi w niniejszych OWW) określany będzie jako „Przedmiot Umowy”;
„Towar” – obejmuje Urządzenie i/lub System stanowiący Przedmiot Współpracy/Przedmiot Umowy;
„Usługa” – zobowiązanie umowne ERGOCAD niebędące Dostawą Towaru polegające na wykonaniu czynności na rzecz Zamawiającego takiej jak np. dokonanie montażu Towaru w miejscu przeznaczenia, jego instalację, pierwsze uruchomienie, szkolenie obsługi, wykonanie testów lub opracowanie Dokumentacji Technicznej
(takiej jak np. projekt czy rysunek) dla Towaru;
„Oferta” – dokument przygotowany przez ERGOCAD określający możliwy Przedmiot Współpracy, w tym m.in. warunki realizacji Przedmiotu Współpracy, jego cenę, planowane terminy realizacji;
„Zamówienie” – oświadczenie złożone w imieniu Zamawiającego przez osobę do tego uprawnioną, skierowane do ERGOCAD i stanowiące ofertę w rozumieniu właściwych przepisów Kodeksu cywilnego;
„Potwierdzenie Zamówienia” – oświadczenie złożone w imieniu ERGOCAD przez osobę do tego uprawnioną, skierowane do Zamawiającego przyjmujące ofertę (Zamówienie) Zamawiającego, z jego złożeniem dochodzi do skutku Umowa;
„Umowa” – umowa sprzedaży/dostawy Towarów i/lub Usług zawierana na podstawie przyjęcia Zamówienia złożonego ERGOCAD przez Zamawiającego (poprzez Potwierdzenie Zamówienia) lub poprzez przyjęcie wiążącej ERGOCAD Oferty przez Zamawiającego;
„Siła Wyższa” – niezależne od woli Stron oraz ich kooperantów i poddostawców zewnętrzne zdarzenia uniemożliwiające wykonanie zobowiązania umownego, których nie można było przewidzieć (np. strajk, epidemia, działania wojenne, pożar, powódź);

CZĘŚĆ A: POSTANOWIENIA OGÓLNE

1. Zakres zastosowania

1.1 Niniejsze OWW stosuje się do wszystkich transakcji i stanowią integralną część każdej Umowy pomiędzy ERGOCAD a Klientem, o ile nie uzgodniono inaczej w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
1.2 Nagłówki poszczególnych Rozdziałów, punktów i akapitów niniejszych OWW służą wyłącznie celom porządkowym i nie mają wpływu na interpretację OWW i/lub Umowy. Na wypadek zaistnienia rozbieżności pomiędzy zapisami poszczególnych dokumentów dla danej transakcji, ERGOCAD ustala ich wiążącą obie Strony hierarchię:
Umowa (jeśli jest zawierana w formie odrębnego dokumentu);
Potwierdzenie Zamówienia przez ERGOCAD;
Oferta ERGOCAD;
OWW;
Zamówienie.
1.3 Klient potwierdza, że zapoznał się i akceptuje treść OWW.
1.4 ERGOCAD oświadcza, że jest czynnym podatnikiem podatku VAT, którego numer zawarty jest w każdej ofercie jak i w dalszych dokumentach związanych z dążeniem do zawarcia lub zawarciem umowy sprzedaży.
1.5 Odstępstwo od stosowania OWW wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.
1.6 OWW podane są do wiadomości i akceptacji przez Klienta na stronie internetowej ERGOCAD: https://www.ergocad.pl/oww w formie umożliwiającej ich pobranie i odtwarzanie przez kupującego
1.7 Ogólne warunki umowne lub jakiekolwiek wzorce umowne stosowane przez Klienta nie mają zastosowania. Jeśli ERGOCAD wprost (z zachowaniem co najmniej formy pisemnej pod rygorem nieważności) zgodzi się na stosowanie ogólnych warunków Klienta, wówczas niniejsze OWW będą miały zastosowanie w takim zakresie, w jakim nie będą sprzeczne z ogólnymi warunkami Klienta.
1.8 ERGOCAD jest uprawniony do zmiany OWW. Klient zostanie powiadomiony o zmianie w formie elektronicznej. W przypadku zmiany w trakcie trwania konkretnego stosunku umownego, do tego stosunku stosuje się wersje OWW obowiązującą w momencie złożenia zamówienia. Strony mogą uzgodnić, że zmiana OWW wejdzie w życie w trakcie trwania stosunku umownego.
1.9 W przypadku, gdy ERGOCAD pozostaje z klientem w stałych stosunkach gospodarczych, przyjęcie OWW przy pierwszym Zamówieniu uważa się za ich akceptację dla wszystkich kolejnych (dalszych) Zamówień i Umów. Przyjęte w tym trybie Warunki stosuje się do czasu ich zmiany lub uchylenia, o którym to fakcie ERGOCAD informuje Zamawiającego.

2. Zawarcie umowy

2.1 ERGOCAD przedstawiając ofertę handlową informuje Klienta o OWW oraz wskazuje adres strony internetowej, na której są publikowane.
2.2 Wszystkie prezentacje oraz oferty przedstawiane przez ERGOCAD mają charakter niewiążący i stanowią jedynie zaproszenie do rozpoczęcia współpracy, chyba, że w dokumencie wyraźnie i jednoznacznie wskazano, że ma charakter wiążący.
2.3 Jeżeli w konkretnej ofercie wyraźnie nie uzgodniono inaczej, oferty ERGOCAD ważne są przez 30 dni od daty ich dostarczenia do Klienta. Po tym terminie Klient powinien zwrócić się o aktualizację oferty. Zamówienie klienta wymagają dla swojej ważności formy dokumentowej pod rygorem nieważności. Treść Zamówienia musi być zgodna z treścią oferty przedstawionej przez ERGOCAD a Przedmiot współpracy musi być zgodny ze specyfikacją podaną w Ofercie lub załączoną do niej. Dla Towarów o innej specyfikacji ceny muszą być ponownie uzgodnione. W przypadku jakichkolwiek odstępstw w Zamówieniu od opisanego w Ofercie Przedmiotu Współpracy ERGOCAD zastrzega sobie prawo zmiany ceny. W przypadku, gdy taka cena nie zostanie zaakceptowana przez Klienta, ERGOCAD przysługuje prawo do zakończenia współpracy bez poniesienia z tego tytułu jakiejkolwiek odpowiedzialności.
2.4 Wyklucza się wszelkie, w tym uregulowane ustawowo, formy dorozumianego przyjęcia oferty lub zawarcia umowy i związane z nim domniemania.
2.5 Przedmiot Umowy określa w sposób wiążący Potwierdzenie Zamówienia. Potwierdzenie Zamówienia wymaga dla swojej ważności formy dokumentowej. Poprzez Potwierdzenie Zamówienia dochodzi do skutku Umowa.
2.6 ERGOCAD niezwłocznie po otrzymaniu Zamówienia dokona Potwierdzenia Zamówienia, co nastąpi nie później niż w terminie 4 tygodni. Brak Potwierdzenia Zamówienia oznacza brak jego przyjęcia.
2.7 W przypadku złożenia przez ERGOCAD wiążącej Oferty, Umowa pomiędzy ERGOCAD a Klientem dochodzi do skutku poprzez przyjęcie w formie dokumentowej przez Zamawiającego takiej Oferty w terminie jej obowiązywania. Warunki Umowy (w tym Przedmiot Umowy) określa Oferta. Zamawiający może przyjąć taką Ofertę jedynie bez zastrzeżeń. Złożenie oświadczenia o przyjęciu Oferty z zastrzeżeniami nie powoduje zawarcia Umowy.
2.8 Dokumenty załączone do ofert, potwierdzeń zamówień lub stanowiące ich część takie jak np. wykresy, rysunki, dane dotyczące ilości, jakości i wymiarów mogą mieć charakter wyłącznie poglądowy. Są one obowiązujące tylko wtedy, gdy zostały wyraźnie określone jako wiążące. W przypadku braku innych porozumień nie są wiążące.
2.9 Informacje cenowe, materiały reklamowe ERGOCAD skierowane do nieoznaczonego odbiorcy nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, lecz jedynie zaproszenie do współpracy.
2.10 Jeśli opracowanie Oferty wymaga prac badawczo-rozwojowych lub analiz, wykonania koncepcji Urządzenia, przeprowadzenia testów lub innych prac – Klient będzie obciążony takimi kosztami w przypadku opracowania Oferty, po której nie nastąpi złożenie Zamówienia.
2.11 ERGOCAD zastrzega sobie prawo do powierzenia wykonania Umowy lub jej części podwykonawcom.
2.12 Składając Zamówienie Klient oświadcza, że nie został wobec niego złożony wniosek o wszczęcie postępowania upadłościowego i nie istnieją żadne przesłanki do złożenia takiego wniosku oraz że nie zostało wydane postanowienie o wszczęciu postępowania upadłościowego w stosunku do jego majątku. W przypadku, gdy oświadczenie powyższe stanie się po złożeniu Zamówienia/zawarciu Umowy nieaktualne, Zamawiający zobowiązany jest poinformować o tym niezwłocznie ERGOCAD. ERGOCAD ma prawo na każdym etapie relacji handlowej (od momentu przygotowania Oferty) oraz w trakcie realizacji Przedmiotu Umowy wezwać Zamawiającego do potwierdzenia takiego oświadczenie na piśmie. Brak złożenia takiego oświadczenia daje ERGOCAD prawo do odstąpienia od Umowy.
2.13 W przypadku anulowania przez Klienta złożonego Zamówienia lub w przypadku odstąpienia przez ERGOCAD od Umowy z winy Zamawiającego, ERGOCAD może domagać się od Klienta kary umownej w wysokości 8% wartości Zamówienia bez obciążenia podatkiem VAT. Ponadto ERGOCAD może domagać się naprawienia powstałej z tego tytułu szkody na zasadach ogólnych, w zakresie w jakim szkoda przewyższa wysokość zastrzeżonej kary umownej.
2.14 Jeżeli ERGOCAD pozostaje z Klientem w stałych stosunkach gospodarczych, w przypadku, gdy ERGOCAD nie potwierdzi przyjęcia Zamówienia Umowa zostaje zawarta z chwilą przystąpienia ERGOCAD do wykonania złożonego Zamówienia. ERGOCAD zastrzega sobie prawo do dokumentalnego odrzucenia Zamówienia złożonego przez podmiot pozostający z ERGOCAD w stałych stosunkach gospodarczych w terminie 14 dni od dnia jego otrzymania.
2.15 Wszelkie błędy typograficzne, pomyłki pracownika bądź inne podobne pomyłki lub przeoczenia w pisemnych materiałach (w tym w Ofertach, Potwierdzeniach Zamówień, fakturach) lub innych dokumentach wydanych przez ERGOCAD będą podlegały korekcie bez powodowania jakiejkolwiek odpowiedzialności ze strony ERGOCAD, a Klient nie będzie miał prawa do anulowania Zamówienia lub rozwiązania Umowy z tego tytułu.

3. Ceny i warunki płatności

3.1 Ceny podawane przez ERGOCAD są cenami netto, czyli bez podatku od towarów i usług (VAT), chyba że wyraźnie zastrzeżono, że cena zawiera w sobie podatek od towarów i usług.
3.2 Cena do Oferty kalkulowana jest na podstawie danych dostarczonych przez Klienta m.in. w Warunkach Technicznych Zamawiającego, w zapytaniu ofertowym lub w rozmowie. W przypadku zmiany tych danych (w szczególności danych zawartych w Warunkach Technicznych Zamawiającego) cena podlega ponownej kalkulacji i stosownej korekcie. Również wskazany w Ofercie termin dostawy Towarów/Usług ma charakter niewiążący i może ulec zmianie. Charakter wiążący mają wyłącznie ceny zawarte w Potwierdzeniu Zamówienia.
3.3 Cena ustalona w Potwierdzeniu Zamówienia jest ceną gwarantowaną przez okres do 3 miesięcy od daty takiego Potwierdzenia, chyba, że z treści Potwierdzenia Zamówienia wynika co innego. Jeśli Dostawa Towarów opóźni się ponad 3 miesiące z jakichkolwiek przyczyn leżących po stronie Klienta, ERGOCAD ma prawo do jednostronnego podwyższenia ceny w proporcji do wzrostu kosztów realizacji Przedmiotu Umowy – skalkulowanych na czas rzeczywistego wykonania.
3.4 Każda dostawa towarów i świadczenie usług realizowane przez ERGOCAD jest dokumentowane fakturami VAT.
3.5 Klient jest zobowiązany odesłać ERGOCAD wadliwą fakturę VAT niezwłocznie po jej otrzymaniu, tj. w terminie 3 dni roboczych z informacją, iż nie została ona ujęta w ewidencji zakupów Klienta oraz ze wskazaniem wszystkich wad w jej treści, a które uniemożliwiły jej ujęcie w ewidencji księgowej Klienta.
3.6 W przypadku, gdy wolą Klienta jest aby ERGOCAD umieścił w treści faktury informacje istotne dla Klienta a niebędące informacjami wymaganymi przepisami ustawy o podatku od towarów i usług ma on obowiązek wskazać wymagane informacje w złożonym zamówieniu lub w umowie
3.7 Faktura sprzedaży zostanie dostarczona Klientowi za pośrednictwem Poczty Polskiej w formie papierowej na adres siedziby lub może zostać dostarczona w formie elektronicznej jeśli Klient wyrazi taką wolę.
3.8 W przypadku gdy nie uzgodniono inaczej, faktury wystawiane przez ERGOCAD będą płatne w terminie 30 dni od daty wystawienia. Zaliczki i przedpłaty płatne będą niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 3 dni od daty wystawienia dokumentu pro forma. W przypadku opóźnień w płatności zaliczek i przedpłat ERGOCAD termin dostawy Towarów/Usług może ulec zmianie.
3.9 ERGOCAD zastrzega sobie prawo wykonywania Dostaw tylko w razie wcześniejszej zapłaty całkowitej wartości Przedmiotu Umowy
3.10 W przypadku opóźnienia Klienta z zapłatą wynagrodzenia dla ERGOCAD, ERGOCAD jest uprawniony do skorzystania z jednego z wymienionych poniżej uprawnień lub kilku z nich łącznie:
3.11 Wstrzymanie się ze spełnieniem świadczenia, do którego spełnienia ERGOCAD jest zobowiązany w zamian za opóźnioną płatność lub jej część
3.12 Wstrzymanie się ze spełnieniem świadczeń, do których spełnienia ERGOCAD jest zobowiązany na podstawie innych umów z Klientem, który opóźnia się w płatnościach na podstawie umów i z podmiotami powiązanymi osobowo lub kapitałowo z tym Klientem
3.13 Odstąpienie od umowy w całości lub w części określonej przez ERGOCAD (umowne prawo odstąpienia może być wykonane przez ERGOCAD w terminie 6 miesięcy od dnia powstania przyczyny odstąpienia)
3.14 Dochodzenie odszkodowania na zasadach ogólnych
3.15 W przypadku dostaw częściowych, płatność przysługiwać będzie w częściach zgodnie z wartością zrealizowanej dostawy częściowej, chyba, że Strony dokonają w formie dokumentowej odmiennych ustaleń. ERGOCAD będzie uprawnione do wystawienia faktur częściowych.
3.16 Niezależnie od postanowień OWW, konsekwencje dla klienta z tytułu opóźnienia w płatnościach wynikają z ustawy z dnia 8 marca 2013r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych, uchwalonej na podstawie dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady nr 2011/7/UE z dnia 16 lutego 2011 r. w sprawie zwalczania opóźnień w płatnościach w transakcjach handlowych.

4. Potrącenia i cesje

4.1 Dokonanie przez Klienta potrącenia wierzytelności Klienta wobec ERGOCAD z jakiegokolwiek tytułu z wierzytelnościami ERGOCAD wobec Klienta wymaga wcześniejszej zgody ERGOCAD wyrażonej w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
4.2 Przeniesienie ogółu praw i obowiązków wynikających z umowy wiążącej ERGOCAD z Klientem wymaga wcześniejszej zgody ERGOCAD wyrażonej w formie pisemnej pod rygorem nieważności.

5. Wsparcie techniczne ze strony klienta

5.1 Jeżeli uzgodniono instalację towaru, Klient zobowiązany jest do zapewnienia wsparcia technicznego na własny koszt. Obejmuje to w szczególności następujące czynności:
5.1.1 zapewnienie niezbędnego sprzętu i ciężkich narzędzi o parametrach określonych przez ERGOCAD (np. podnośnik, wózek widłowy)
5.1.2 zapewnienie ogrzewania, oświetlenia, zaopatrzenia w energię, wodę niezbędne media w miejscu magazynowania, magazynowania i uruchomienia.
5.1.3 Zapewnienie odpowiednich, zabezpieczonych przed kradzieżą pomieszczeń dla personelu z ogrzewaniem, oświetleniem i zapleczem sanitarnym, jak również pierwszej pomocy.
5.1.4 Transport części do instalacji do miejsca instalacji, ochrona miejsca instalacji i materiałów do instalacji przed wszelkiego rodzaju szkodliwymi skutkami, czyszczenie miejsca instalacji.
5.1.5 Zapewnienie materiałów i przeprowadzenie wszelkich czynności, wymaganych do początkowego ustawienia towaru i przeprowadzenia testów, przewidzianych w umowie.
5.1.6 Zapewnienie nośności podłogi w miejscu instalacji i zapewnienie powierzchni do instalacji, która powinna posiadać wytrzymałość minimalną zgodną ze specyfikacją przedstawioną przez ERGOCAD.
5.1.7 Zapewnienie niezbędnego zaopatrzenia w energię, Internet i połączenie danych w miejscu instalacji, zgodnie ze specyfikacja oraz odpowiednimi przepisami do rozpoczęcia instalacji.
5.1.8 Zapewnienie odpowiednich warunków konstrukcyjnych do prawidłowej, sprawnej instalacji (np. przeniesienie przewodów wentylacyjnych, listew opraw oświetleniowych, rur wodnych oraz wszelkich innych instalacji jeżeli utrudniają one instalację towaru).
5.2 Wsparcie techniczne zapewnione przez Klienta musi gwarantować rozpoczęcie pracy w ramach świadczonych usług, niezwłocznie po przyjeździe pracownika ERGOCAD i jej niezwłoczne wykonanie bez opóźnień do momentu odbioru przez Klienta. Pracownik powinien mieć możliwość pracy z optymalną wydajnością w godzinach od 7:00 do 18:00, bądź innych jeżeli zostały one ustalone w formie dokumentowej.
5.3 Klient w takim przypadku zapewni pracownikowi ERGOCAD wymaganą pomoc na miejscu, udostępniając personel; dotyczy to w szczególności przypadków, gdy jedna osoba nie ma możliwości wykonania konkretnej pracy samodzielnie w sposób odpowiedni i/lub bezpieczny. ERGOCAD nie zostanie obciążony żadna opłatą za taką pomoc. Klient potwierdzi pracę wykonaną przez pracownika ERGOCAD, poprzez podpisanie raportu z wykonanej pracy.
5.4 Jeżeli klient nie spełni swoich obowiązków ERGOCAD po wyznaczeniu terminu jest uprawniony, jednakże nie jest zobowiązany do przeprowadzenia działań spoczywających na Kliencie w lokalizacji Klienta na koszt Klienta bądź z udziałem osób trzecich.

6. Własność intelektualna

6.1 ERGOCAD oświadcza, że wszystkie prawa własności intelektualnej do Przedmiotu Współpracy/Przedmiotu Umowy, w tym ich Dokumentacji Technicznej i Oprogramowania, materiałów handlowych (takich jak katalogi, foldery, broszury, zdjęcia, opisy i inne) stanowią jego wyłączną własność lub są używane przez ERGOCAD w oparciu o licencję udzieloną mu przez uprawniony podmiot. W przypadku, gdy do realizacji Przedmiotu Umowy konieczne będzie stworzenie w całości lub w części Dokumentacji Technicznej i/lub Oprogramowania, ewentualnie ich dostosowanie ERGOCAD zobowiązuje się nabyć odpowiednie prawa od twórców (w tym swoich kooperantów oraz pracowników) w zakresie niezbędnym do zapewnienia Zamawiającemu niezakłóconego korzystania z Dokumentacji Technicznej i Oprogramowania Przedmiotu Umowy.
Wykonawca zobowiązuje się, że całość praw, zgód i upoważnień, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, będzie przysługiwać mu najpóźniej do dnia przeniesienia licencji.

6.2 Wraz z zakupem Przedmiotu Umowy Zamawiający uzyskuje niewyłączną licencję na korzystanie z Dokumentacji w zakresie koniecznym i niezbędnym do korzystania z Przedmiotu Zamówienia, na następujących polach eksploatacji:
a) utrwalanie lub zwielokrotnianie (zwielokrotnianie dowolną techniką, na przykład przez drukowanie lub zwielokrotnienie cyfrowe); oraz
b) w zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono – wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy w związku ze sprzedażą, użyczeniem lub najmem Towaru/Towarów, których Dokumentacja Techniczna dotyczy.

7. Poufność i lojalność

7.1 Każda ze Stron biorąca udział w negocjacjach lub w wykonaniu umowy zachowa w poufności wszelkie dane, informacje i dokumenty dostarczone lub udostępnione przez drugą Stronę w związku z prowadzonymi negocjacjami jak i w związku z realizacją umowy. Klient jest zobowiązany do nieujawniania informacji poufnych osobom trzecim ani do niewykorzystywania ich we własnej działalności.
7.2 Obowiązek zachowania poufności nie ma zastosowania w przypadku, gdy informacje są dostępne publicznie, po otrzymaniu były już znane drugiej stronie, zostały udostępnione przez osoby trzecie bez naruszania zobowiązania do zachowania poufności strony, bądź których ujawniania jest wymagane, zgodnie z przepisami prawa lub na mocy nakazu sądowego. Jeżeli strona chce powołać się na którykolwiek z w/w wyjątków, wówczas spoczywa na niej obowiązek dowodowy w tym zakresie.
7.3 Z tytułu naruszenia tajemnicy przedsiębiorstwa ERGOCAD może naliczyć Klientowi karę umowną w wysokości 50 000 zł za każdy przypadek naruszenia. Jeżeli szkoda poniesiona przez ERGOCAD przewyższa kwotę naliczonej kary umownej ERGOCAD może dochodzić od Klienta odszkodowania uzupełniającego na zasadach ogólnych.
7.4 Strony nałożą obowiązek zachowania poufności zgodnie z powyższymi postanowieniami niniejszego punktu na wszystkie osoby zaangażowanie, które otrzymają informacje poufne.
7.5 W trakcie współpracy Klienta z ERGOCAD, jak również przez okres 2 lat od zakończenia ostatniej transakcji między stronami, Klient zobowiązuje się że nie będzie pośrednio lub bezpośrednio pozyskiwać do współpracy pracowników, zleceniobiorców, podwykonawców ERGOCAD lub przedsiębiorstw powiązanych z ERGOCAD lub zaangażowanych za pośrednictwem ERGOCAD do świadczenia usług.
7.6 Z tytułu naruszenia przez klienta zobowiązania o którym mowa w punkcie powyżej ERGOCAD może naliczyć Klientowi karę w wysokości 100 000 zł za każdy przypadek naruszenia. Jeżeli szkoda poniesiona przez ERGOCAD przewyższa kwotę naliczonej kary umownej, ERGOCAD może dochodzić od klienta odszkodowania uzupełniającego na zasadach ogólnych.

8. Odpowiedzialność

8.1 Odpowiedzialność ERGOCAD z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązań umownych jest ograniczona do 5% wynagrodzenia. Niniejsze postanowienie nie ma zastosowania do szkód wyrządzonych umyślnie.
8.2 ERGOCAD może ponosić wobec klienta odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania wyłącznie w zakresie rzeczywistej straty poniesionej i udokumentowanej przez klienta. Z zakresu odpowiedzialności wyłącza się utracone korzyści i straty pośrednie, czyli miedzy innymi straty z tytułu przerw w produkcji, utraty wydajności i danych oraz ich skutków, utraty użyteczności, utraty kontraktów, utraty zysku, jak i uszczerbek na dobrym imieniu.
8.3 Odpowiedzialność ERGOCAD podlega dalszemu wykluczeniu w odniesieniu do szkód powstałych w wyniku niewłaściwego użycia, wadliwego montażu lub rozruchu wykonanego przez klienta lub osoby trzecie, nieodpowiedniej lub nieprofesjonalnej konserwacji, wykonywanych przez klienta lub osoby trzecie, naturalnego zużycia, nieodpowiedniej lub niedbałej obsługi przez klienta, prób klienta przeprowadzenia napraw na własną rękę, wykorzystania nieodpowiednich części zamiennych lub materiałów eksploatacyjnych, błędów w przekazie telefonicznym lub elektronicznym, wadliwego wykonania, braku części zamiennych na miejscu, nie wyszkolenia personelu klienta lub dostępu nieuprawnionych osób trzecich, wadliwych prac budowlanych lub nieodpowiedniego gruntu budowlanego na terenie klienta, oddziaływania chemicznego lub elektronicznego, niedostatecznych środków ostrożności wobec nieupoważnionego dostępu osób trzecich, w szczególności w związku z usługami zdalnej konserwacji, z wyjątkiem przypadków, w których wskazane powyżej elementy mogą wynikać z winy ERGOCAD. Wina ERGOCAD nie zachodzi, jeżeli świadczenie ERGOCAD zostało wykonane w dobrej wierze na podstawie fałszywych oświadczeń Klienta lub jego doradców w odniesieniu do przesłanek operacyjnych i technicznych, jak również warunków chemicznych i fizycznych, w których mają być wykorzystywane usługi wyświadczone przez ERGOCAD lub dostarczone przez nią towary.
8.4 ERGOCAD ma prawo do regresu wobec klienta w przypadku szkód na osobie lub mieniu, wyrządzonym osobom trzecim, w wyniku działań lub zaniechań ze strony klienta oraz w przypadku roszczeń wysuwanych przeciwko ERGOCAD z tego tytułu.

9. Ochrona danych osobowych

9.1 ERGOCAD i Klient zobowiązują się do przestrzegania w każdym czasie mających zastosowanie przepisów prawnych o ochronie danych osobowych. W szczególności Klient zapewnia, że ERGOCAD może wykorzystywać dane osobowe, znajdujące się w zasobach Klienta zgodnie z niniejszym punktem oraz zabezpiecza i zwalnia ERGOCAD z odpowiedzialności za wszelkie roszczenia dotyczące wskazanej powyżej kwestii.
9.2 ERGOCAD uzyska, będzie przetwarzać i wykorzystywać dane osobowe Klienta do realizacji umowy. Dane Klienta będą ponadto wykorzystywane do celów obsługi klienta w przyszłości, na co klient ma prawo niewyrażenia zgody w każdym momencie. Ponadto dane operacyjne i maszyn klienta mogą być wykorzystywane w formie anonimowej, a informacje o użytkownikach mogą być wykorzystywane przez pracowników Klienta w formie opatrzonej pseudonimem w celu diagnostyki i analizy oraz dalszego rozwoju towarów i usług (np. prognozowane utrzymanie). Wszystkie dane, pochodzące z takich analiz i ocen, będą własnością ERGOCAD i mogą być bez ograniczeń wykorzystywane przez ERGOCAD z poszanowaniem bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa krajowego i wspólnotowego.
9.3 Dane osobowe Klienta przekazywane będą do innych firm (np. firm spedycyjnych, którym zlecono dostawę) jedynie w ramach wykonywania umowy, o ile będzie to konieczne do wykonania umowy. W innych przepadkach dane osobowe nie będą ujawniane osobom trzecim. W tym kontekście Klient wyraża zgodę na ujawnianie jego danych osobowych również za granicą, nawet wówczas, gdy w krajach tych brak jest porównywalnego poziomu ochrony danych.
9.4 Klient może nieodpłatnie zwrócić się do ERGOCAD, w przypadku wszelkich pytań dotyczących uzyskania, przetwarzania i wykorzystywania danych osobowych.

10. Nadzwyczajna zmiana stosunków i niemożność świadczenia

Jeżeli z powodu działania Siły Wyższej lub wystąpienia nadzwyczajnej zmiany stosunków spełnienie świadczenia byłoby dla ERGOCAD połączone z nadmiernymi trudnościami albo groziłoby rażącą stratą albo w przypadku wystąpienia niemożności spełnienia przez ERGOCAD świadczenia wynikającego z Umowy, ERGOCAD przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy bez ponoszenia odpowiedzialności z tego tytułu oraz z prawem do otrzymania wynagrodzenia za prace już wykonane. Jako nadzwyczajną zmianę stosunków rozumie się również m.in. sytuacje, gdy kooperant ERGOCAD (producent Towaru) odwoła swoją ofertę wobec ERGOCAD dotyczącą dostawy Towaru objętego Przedmiotem Umowy, w sposób wiążący dokona podwyższenia ceny takiego Towaru lub nie wyrazi zgody na dokonanie dostawy na ustalonych warunkach. Podobnie ERGOCAD zastrzega sobie prawo do odstąpienia od Umowy bez ponoszenia odpowiedzialności z tego tytułu oraz z prawem do otrzymania wynagrodzenia za prace już wykonane w przypadku, gdy wykonanie spełnienia przez ERGOCAD świadczenia wynikającego z Umowy okaże się w trakcie realizacji niemożliwe (np. konstrukcja hali lub posadzka w której/do której ma zostać zamontowany System i/lub Urządzenie okaże się niewytrzymała lub niewłaściwa do takiego montażu) lub będzie połączone z nadmiernymi trudnościami albo grozić będzie ERGOCAD rażącą stratą. W przypadku, gdy ERGOCAD będzie chciało skorzystać z opisanego w niniejszym opisanego prawa do odstąpienia od Umowy, ERGOCAD poinformuje o tym niezwłocznie klienta. ERGOCAD może skorzystać z takiego uprawnienia również w przypadku uprzedniego uzgodnienia z Zamawiającym przedłużenia terminu spełniania swojego świadczenia wynikającego z Umowy.

11. Klauzula salwatoryjna

W przypadku ewentualnej bezskuteczności poszczególnych postanowień niniejszych OWW pozostałe postanowienia niniejszych OWW oraz zawartych na ich podstawie Umów pozostają w mocy. Postanowienia bezskuteczne zastąpione zostaną innymi postanowieniami, które najbardziej odpowiadać będą celowi gospodarczemu postanowień zastąpionych.

12. Tajemnica handlowa

ERGOCAD zastrzega, iż przyjęte przez strony warunki umowy, kalkulacje, dane techniczne są poufne
i stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Udostępnienie informacji stanowiących przedmiotową tajemnicę osobom trzecim, bez wyraźnej pisemnej zgody Klienta, uprawnia do podjęcia odpowiednich kroków na drodze postępowań wskazanych w ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz.U. 2003 nr 153 poz. 1503 z późn. zm.).

13. Prawo właściwe i jurysdykcja

13.1 Niniejsze OWW i całość stosunku prawnego pomiędzy stronami podlega prawu polskiemu.
13.2 Sądem właściwym jest sąd właściwy dla siedziby ERGOCAD.

14. Przyjęcie

ERGOCAD przyjął niniejsze OWW w dniu 02 września 2024 r. w wersji nr 1. OWW zostały przyjęte uchwałą Zgromadzenia Wspólników i obowiązują od daty ich przyjęcia.

CZĘŚĆ B: USŁUGI

1. Zakres prac i współdziałanie Klienta

1.1 Obowiązkiem Klienta jest udostępnienie ERGOCAD całości frontu robót gotowego do wykonywania prac objętych zamówieniem. W przypadku nieprzygotowania frontu robót przez klienta, ERGOCAD – w razie dysponowania taką możliwością – może przygotować front robót lub jego część we własnym zakresie. Prace z tym związane będą traktowane jako odpłatne prace dodatkowe podobnie jak inne czynności niewymienione w ofercie.
1.2 Klient zobowiązany jest do zapewnienia wsparcia technicznego na własny koszt i współdziałania z ERGOCAD w celu należytego wykonania zobowiązań przez ERGOCAD. Rozumie się przez to zwłaszcza dostarczenie ERGOCAD przez Klienta informacji, których konieczność posiadania nie dało się przewidzieć na etapie formułowania oferty, dostarczenia części do testów czy reagowania na nieprawidłowości zgłaszane przez ERGOCAD, których wystąpienie nie leży po stronie ERGOCAD i których nie dało się przewidzieć na etapie formułowania oferty.
1.3 Brak możliwości efektywnego prowadzenia prac przez ERGOCAD z przyczyn leżących po stronie Klienta, może to być wywołane między innymi przez dostarczenie przez klienta wadliwej dokumentacji technicznej, wadliwych specyfikacji, nieudostępnienia frontu robót, braku wsparcia technicznego, braku części do testów skutkuje możliwością dla ERGOCAD, lecz nie obowiązkiem dokonania rekalkulacji oferty, obciążeniem klienta kosztami ilości czasu poświęconego na przystąpienie do realizacji i podjęcie prób jej realizacji.
1.4 Brak możliwości efektywnego prowadzenia prac przez ERGOCAD z przyczyn leżących po stronie klienta, wydłuża termin realizacji umowy o czas trwania przeszkody. Wydłużenie terminu realizacji z winy Klienta nie pociąga za sobą jakiejkolwiek odpowiedzialności ERGOCAD wobec Klienta.
1.5 ERGOCAD w trakcie realizacji przedmiotu umowy prześle do Klienta koncepcje rozwiązania opierającą się o normy krajowe oraz Dyrektywę maszynową. Tak stworzone projekty i rysunki zostaną przekazane klientowi do akceptacji. W przypadku braku reakcji klienta, projekty i/lub rysunki uważa się za akceptowane po upływie 30 dni od ich dostarczenia klientowi. ERGOCAD zastrzega sobie prawo do zażądania od klienta pisemnej lub dokumentowej (list, fax, e-mail) akceptacji projektów i/lub rysunków w wyznaczonym przez ERGOCAD terminie. Wyraźny brak akceptacji rysunków i/lub projektów przez Klienta, a także brak wykonania przez Klienta wezwania o którym mowa w poprzednim zdaniu zwalnia ERGOCAD z odpowiedzialności wobec klienta i stanowi podstawę do odstąpienia przez ERGOCAD od Umowy. W takiej sytuacji Zamawiający poniesie wszystkie koszty poniesione do tego momentu przez ERGOCAD w związku z realizacją Umowy.
1.6 ERGOCAD zastrzega sobie prawo do zmian w konstrukcji, doborze materiału, specyfikacji i wykonaniu Przedmiotu Umowy, także po wysłaniu Potwierdzenia Zamówienia, pod warunkiem, że zmiany takie służą technicznemu rozwojowi Towarów poprawie ergonomii procesu i są dla klienta uzasadnione, a jednocześnie realizują w pełni jego potrzeby użytkowe oraz nie prowadzą do zmiany ustalonej ceny. W takim przypadku, ze stosownym wyprzedzeniem, ERGOCAD zawiadomi klienta o zasadności dokonania odpowiedniej modyfikacji. Stronom przysługują w takim przypadku uprawnienia w odniesieniu do akceptacji zmian rysunków.

2. Odbiór

2.1 Klient zobowiązany jest do odbioru prac w terminie uzgodnionym przez strony, jednak nie później niż w ciągu 5 dni roboczych po dniu zgłoszenia przez ERGOCAD gotowości do odbioru. Podczas odbioru należy zgłosić i udokumentować wszelkie wady, wpisując je do protokołu odbioru. Protokół odbioru sporządza się w dwóch egzemplarzach.
2.2 Jeżeli klient nie stawi się na odbiór bez usprawiedliwienia lub odmówi dokonania odbioru bez podania przyczyn, ERGOCAD ma prawo do jednostronnego sporządzenia protokołu odbioru. Protokół taki powinien zawierać dokumentacje zdjęciową oraz materiał wideo przedmiotu umowy jeżeli taka dokumentacja jest możliwa do wykonania. Rozpoczęcie użytkowania przedmiotu umowy przez klienta jest równoznaczne z odbiorem usług ERGOCAD bez zastrzeżeń.
2.3 W przypadku wykrycia w trakcie kontroli przy odbiorze jedynie drobnych usterek, Klient nie może odmówić odbioru; w takim przypadku usługi uznaje się za odebrane, a usterki będą usuwane w trybie gwarancyjnym. Zgłoszenie zastrzeżeń do montażu i/lub wykonania innych Usług nie zwalnia klienta z obowiązku dokonania umowy płatności, chyba, że Strony ustalą inaczej w formie dokumentowej.
2.4 Z chwilą odbioru ERGOCAD nie ponosi już odpowiedzialności, za żadne widoczne wady, które nie zostały wymienione w protokole odbioru.

3. Własność intelektualna

3.1 W ramach umówionego wynagrodzenia, pod warunkiem zawieszającym dokonania pełnej płatności tego wynagrodzenia przez klienta i nieposiadania przez niego żadnych innych zaległości płatniczych wobec ERGOCAD, ERGOCAD udziela Klientowi niewyłącznej i bezterminowej licencji na używanie oprogramowania i rozwiązań technicznych stworzonych przez ERGOCAD na takiej liczbie urządzeń, jaka była wskazana w potwierdzeniu zamówienia i w lokalizacji, w której ERGOCAD dokonał wdrożenia.
3.2 Licencja udzielana jest bez możliwości przeniesienia na inny podmiot. Klient nie otrzymuje żadnego prawa do edycji oprogramowania.

4. Gwarancja

4.1 W przypadku złożenia przez klienta zgłoszenia reklamacyjnego usługi ERGOCAD z zachowaniem formy dokumentowej oraz materiałem zdjęciowym i/lub filmowym, ERGOCAD w terminie 14 dni od otrzymania zawiadomienia o zgłoszeniu reklamacyjnym ustosunkuje się w formie dokumentalnej do złożonej reklamacji klienta.
4.2 Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać szczegółowy opis przedmiotu reklamacji, okoliczności powstania, dowodu jej wystąpienia w postaci materiału zdjęciowego i/lub filmowego.
4.3 ERGOCAD gwarantuje prawidłowe wykonanie usług, stanowiących przedmiot zamówienia
4.4 ERGOCAD spełni swoje zobowiązanie gwarancyjne w odniesieniu do jakichkolwiek wad usług poprzez przeprowadzenie naprawy.
4.5 Gwarancja nie obejmuje:
4.3.1. braku funkcjonalności, których ERGOCAD nie zapewniał w związku z tym, że dokumentacja techniczna lub specyfikacja, która zostały dostarczone przez klienta, były wadliwie sformułowane, dostarczone przez Klienta urządzenie były lub są niesprawne albo nie posiadały lub nie posiadają odpowiednich właściwości fizycznych.
4.3.1 wad powstałych na skutek nieprawidłowej obsługi i użytkowania.
4.6 Gwarancja obejmuje wyłącznie usługi wykonane przez ERGOCAD na terenie Polski, w lokalizacji gdzie usługa zgodnie z potwierdzeniem zamówienia była wykonywana.
4.7 Podmiotem uprawnionym do gwarancji jest wyłącznie pierwszy nabywca.
4.8 W przypadku, gdy w trakcie obowiązywania gwarancji, w przedmiocie umowy wystąpi usterka powodująca istotne ograniczenie ich funkcji, ERGOCAD w odpowiednim terminie usunie tę usterkę wykorzystując w tym celu według własnego uznania: jeżeli to konieczne wymianę, naprawę lub inne środki. W przypadku, gdy Zamawiającego uzna te środki za nieodpowiednie, ERGOCAD może spełnić swój obowiązek usunięcia usterki poprzez udostępnienie klientowi na jego własny koszt części zamiennych potrzebnych do usunięcia usterki za jego zgodą.
4.9 W ramach swoich świadczeń gwarancyjnych ERGOCAD zobowiązuje się pokryć wszystkie koszty związane z oddelegowaniem własnych pracowników do wykonania prac związanych z usunięciem usterki (w tym dojazdu, koszty pracy, ewentualnych noclegów) oraz koszty dokonania naprawy (w tym wymiany części). Ponadto ERGOCAD w ramach obowiązku gwarancyjnego zobowiązuje się pokryć wszystkie koszty nabycia części zamiennych i ich dostarczenia do miejsca Dostawy. ERGOCAD dostarczy w ramach wymiany części nowe lub odnowione, które będą sprawne i w nienagannym stanie.
4.10 Opisany tu obowiązek ERGOCAD będzie dotyczył jedynie przypadków, w których ewentualna usterka wystąpiła w ramach normalnej eksploatacji Towarów będących przedmiotem Umowy zgodnie z ich przeznaczeniem. Podobnie gwarancja nie obejmuje normalnego zużycia materiałów eksploatacyjnych (m.in. uszczelek, rolek, gum, łożysk i innych) oraz szybkozużywających się części Towarów. Gwarancja nie obejmuje zużycia Towaru postępujące w związku z jego eksploatacją. W przypadku, gdy Towary będące Przedmiotem Umowy zostały przeniesione w inne miejsce niż pierwotne miejsce Dostawy, ewentualny wzrost kosztów ERGOCAD spowodowany takim przeniesieniem pokryje klient.
4.11 Klient traci gwarancję w przypadku ingerencji w oprogramowania.
4.12 Gwarancja trwa przez okres 12 miesięcy liczony od dnia odbioru.
4.13 Strony wyłączają uprawnienie Klienta będącego przedsiębiorcą z tytułu rękojmi za wady.

CZĘŚĆ C: DOSTAWA

1. Przedmiot umowy i realizacja dostawy

1.1 ERGOCAD jest odpowiedzialny za posiadanie przez towar cech i funkcjonalności wyraźnie wymienionych w potwierdzeniu zamówienia. Oświadczenia publiczne, promocje i reklamy nie stanowią gwarantowanych cech towarów. Cech takich nie można domniemywać. Obowiązkiem klienta jest upewnienie się co do przydatności towarów do przewidzianego przez niego celu przed złożeniem zamówienia. Klient powinien zakomunikować ERGOCAD wszystkie oczekiwania, celem prawidłowego doboru produktu.
1.2 Wszelkie informacje dotyczące jakości lub funkcjonalności, przekraczające treść potwierdzenia zmówienia, muszą być potwierdzone przez ERGOCAD na piśmie.
1.3 ERGOCAD zastrzega sobie prawo do zmiany wzoru i/lub formy towarów pod warunkiem , że towar w wyniku powyższego nie będzie odbiegał od uzgodnionej funkcjonalności.
1.4 ERGOCAD nie utrzymuje stanów magazynowych w związku z czym nie zapewnia klientowi dostępności części zamiennych.

2. Termin dostawy

2.1 Czas dostawy jest wiążący jeżeli został wyraźnie potwierdzony w formie pisemnej przez ERGOCAD.
2.2 Bieg terminu dostawy rozpoczyna się od momentu wysłania potwierdzenia zamówienia, jednakże nie wcześniej niż w momencie otrzymania zaliczki, przedpłaty lub zabezpieczenia od klienta.
2.3 Jeżeli w toku realizacji usługi zaakceptowane zostaną prośby klienta o dalsze zmiany, okres i termin dostawy zostaną wydłużone co najmniej o czas wymagany do wdrożenia zaproponowanych zmian.
2.4 Dozwolone są dostawy częściowe.

3. Prawa klienta w przypadku opóźnienia w dostawie

3.1 Prawo klienta do odszkodowania za szkody wskutek zwłoki uzależnione jest od uprzedniego poinformowania ERGOCAD o zwłoce w formie pisemnej przez klienta oraz przedstawieniu dowodu poniesionych szkód, będących wynikiem opóźnienia. Szkody wskutek zwłoki są w każdym przypadku ograniczone maksymalnie do 0,1% wynagrodzenia za każdy miniony tydzień zwłoki do maksymalnie 5% wynagrodzenia łącznie. Wszelkie roszczenia odszkodowawcze klienta, przekraczające te kwoty zostają wyłączone, powyższe nie ma zastosowania w przypadku umyślnego działania ERGOCAD.
3.2 Klient może zrezygnować z dostawy lub odstąpić od umowy tylko wtedy, gdy po upływie uzgodnionego okresu lub terminu dostawy dwukrotnie wyznaczył ERGOCAD w formie pisemnej stosowny okres trwający każdorazowo co najmniej 10 tygodni, oraz okres ten upłynął bezskutecznie, a klient bezpośrednio po tym złożył oświadczenie o odstąpieniu.
3.3 W zakresie dozwolonym przez prawo, wszelkie dalsze roszczenia wysuwane przez klienta w związku ze zwłoką, a w szczególności dalsze szkody są wyłączone.

4. Miejsce dostawy, przeniesienie ryzyka, obowiązek kontroli

4.1 Jeżeli dostawa jest opóźniona z powodu okoliczności niezależnych od ERGOCAD, ryzyko przypadkowej utraty lub uszkodzenia towarów przechodzą na Klienta w momencie gotowości do wysyłki.
4.2 Klient ma obowiązek sprawdzenia towaru niezwłocznie po jego dostarczeniu, a w przypadku podejrzenia uszkodzenia w czasie transportu, dostarczenia pisemnego raportu o szkodzie w odpowiednim terminie, tak aby dotrzymać terminów zgłoszenia roszczeń z tytułu ubezpieczenia.
4.3 Klient zobowiązany jest do kontroli jakości i ilości dostarczonego produktu, niezwłocznie po jego otrzymaniu. Wszelkie wady i niewłaściwe dostawy należy zgłosić natychmiast w formie pisemnej z podaniem szczegółów, najpóźniej jednak w ciągu 2 dni od otrzymania towaru (lub wykrycia w przypadku wad ukrytych). Jeżeli zgłoszenie przekazane zostanie po terminie dostawy uznaje się za przyjęte i gwarancja nie ma zastosowania.